Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Faktura VAT
Pytanie: Jak rozliczyć fakturę?
POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź: Jeśli faktura została wystawiona z odroczonym terminem płatności, będzie się wyświetlać w programie jako nieopłacona, a gdy minie termin płatności, podświetli się na czerwono. Dlatego też wskazane jest rozliczenie takiej faktury w programie po otrzymaniu należności. Można tego dokonać zarówno w oknie
Dokumenty, jak i w oknie
Należności wykonując kolejne kroki:
1) Zaznaczyć nierozliczoną fakturę i kliknąć przycisk
Rozlicz na pasku narzędzi lub wybrać opcję
Rozlicz dokument w menu pod prawym przyciskiem myszy:
2) Program wyświetli okienko rozliczania, w którym należy kliknąć przycisk
Dodaj:
3) Następnie należy wskazać czy jest to wpłata gotówkowa czy przelew:
4) W kolejnym okienku program wczyta aktualną datę i kwotę z faktury. Jeżeli jest to spłata częściowa, należy wpisać rzeczywistą kwotę wpłaty.
W przypadku wpłaty gotówkowej program automatycznie wstawi kolejny numer dokumentu KP. Gotowy dokument KP dla tej faktury będzie dostępny pod przyciskiem
Drukuj -
Dowód wpłaty.
5) Po zatwierdzeniu wpłaty pojawi się ona w okienku rozliczenia. Okienko należy zamknąć klikając przycisk
Zapisz:
Po rozliczeniu faktury kwota wpłaty pojawi się w kolumnie
Rozliczono. W przypadku częściowej spłaty pozostała kwota do zapłaty będzie wyświetlona w kolumnie
Pozostało do rozliczenia. W przypadku spłaty całości kwoty faktury pojawi się zielony "ptaszek" w kolumnie
Rozliczony.